Świadczenia Nocnej i Świątecznej Pomocy Lekarskiej i Pielęgniarskiej po godzinie 18.00 do 8.00 rano dnia następnego (całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy) są realizowane w przychodni:
Polska Grupa Medyczna,ul. Sosnowa 16, 42-290 Blachownia,tel. 785 057 973, 664 779 849
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. NMP, ul. PCK 7, 42-200 Częstochowa, tel. 34 325 74 10, 609 348 811, 607 929 022, 605 497 117
Miejski Szpital Zespolony, ul. Mirowska 15, 42-200 Częstochowa, tel. 34 370 21 57
Świadczenia nocnej i świątecznej opieki lekarskiej są bezpłatne i udzielane bez skierowania
Dyżurujący w przychodni lekarz udziela porad:
– w warunkach ambulatoryjnych,
– telefonicznie,
– w przypadkach medycznie uzasadnionych – w domu pacjenta.
Pacjent może skorzystać z tej formy opieki zdrowotnej w przypadku:
– nagłego zachorowania;
– nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
– gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.
W innych uzasadnionych przypadkach wzywa się Pogotowie Ratunkowe
Nr. telefonu 999 oraz 112.
W ramach nocnej i świątecznej opieki lekarskiej nie można uzyskać:
– wizyty kontrolnej w związku z wcześniej rozpoczętym leczeniem,
– recepty na stosowane stale leki w związku ze schorzeniem przewlekłym,
– rutynowego zaświadczenia o stanie zdrowia.